Recovery shake

Efter ett hårt och/eller långt pass så kan det behövas påfyllning av kolhydrater och protein. Vanligast är då att skopa upp något pulver man köpt, hälla ner skopan i sin valfria vätska och skaka.
Men om man inte vill ha något pulver då? Utan vill köra lite ”homemade” återhämtningsdryck för att även få i sig lite mer antioxidanter samt veta lite mer vad man får i sig?

Nedan ser ni ett recept på en hemmagjord återhämtningsdryck som jag bara ÄLSKAR!

Banan/choklad shaken
Mjölk mellan 4 dl
Banan (mogen, gärna övermogen) 200g
Kakao 4 msk

1 person:
Mixa ihop allt och drick! Dunderlätt!!

Per person: kcal 494, protein 23g, fett 12g, kolhydrater 67g och fibrer 11,6g

Tips 1: Vill du även ha lite kofffein? Blanda ner lite färdigbryggd kaffe, blir dundergott det med! 🙂
Tips 2: Vill du ha mer snabba kolhydrater? Minska lite mängd banan och häll i lite socker som är väldigt bra i återhämtningssyfte!

Bild lånad från google.

En tanke

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.