Publicerad 1 kommentar

Recovery shake

Efter ett hårt och/eller långt pass så kan det behövas påfyllning av kolhydrater och protein. Vanligast är då att skopa upp något pulver man köpt, hälla ner skopan i sin valfria vätska och skaka.
Men om man inte vill ha något pulver då? Utan vill köra lite ”homemade” återhämtningsdryck för att även få i sig lite mer antioxidanter samt veta lite mer vad man får i sig?

Nedan ser ni ett recept på en hemmagjord återhämtningsdryck som jag bara ÄLSKAR!

Banan/choklad shaken
Mjölk mellan 4 dl
Banan (mogen, gärna övermogen) 200g
Kakao 4 msk

1 person:
Mixa ihop allt och drick! Dunderlätt!!

Per person: kcal 494, protein 23g, fett 12g, kolhydrater 67g och fibrer 11,6g

Tips 1: Vill du även ha lite kofffein? Blanda ner lite färdigbryggd kaffe, blir dundergott det med! 🙂
Tips 2: Vill du ha mer snabba kolhydrater? Minska lite mängd banan och häll i lite socker som är väldigt bra i återhämtningssyfte!

Bild lånad från google.

1 reaktion på “Recovery shake

  1. Ser himla god ut…

Kommentera