Punkterna för ett perfekt, energigivande långpass!

Det är vissa punkter som jag själv anser är väldigt viktiga för en energi givande långtur. Att bara ta cykeln och köra kan de flesta göra, att få till ett köttpass lika så, men att komma tillbaka från turen och va sådär ”sprudlande” glad och rofylld är lite av en konst, men långt ifrån svårt!

Dethär är en lista på saker jag anser och tror kommer bidra till att du känner att du får ett pass som ger denhär lyckoboosten och du uppskattar vikten i att bara ta ut cykeln och cykla kravlöst, bara för njutningen att vara ute! Hope you enjoy it 😊

Det första jag kollar är självklart vädret, är det halvtrist och kallt så är chansen mindre att man får dendär sprudlande energikänslan eftersom vädret inte helt är synkat med vad du vill ådstakomma. Satsa hellre på ett vanligt pass då. Är solen framme så kommer den hjälpa dig att nå den maximala energi nivån.

Se till att ha 0 planer, ingen som väntar eller kan stressa dig. Denna punkt är nästan den viktigaste, jag gjorde mig av allt ansvar just när jag skulle ut och cykla, planerade inget som skulle kunna få cyklingen stressig eller något. Jag ville kunna lägga min fulla energi och fokus på av att njuta av cyklingen.

Ha inga krav på passet mer än att va ute minst 2 timmar. Ja, om det är långpass du är ute efter annars kan man köra kortare. Men det är superviktigt att det ska va kravlöst. Du ska inte behöva känna några presentationskrav, inga bestämda tider (mer än 2h), ha möjligheten att verkligen suga in solljuset och naturen. Bara va helt enkelt.

Min personliga åsikt är att du ska köra själv, men det är självklart olika. Men risken finns att kör man med någon annan, så kanske den personen är snabbare = du får ett köttpass ändå. Personen kanske inte vill stanna på samma ställe som du = du får inte samma upplevelser. Du kanske vill ha en tyst och lugn stund men personen vill prata = du får inte samma känsla.
Notera nu att det är grymt kul att cykla med andra och även ha sånna ”myspass” där man faktiskt har någon att prata med, men enligt mig är det lika viktigt att man uppskattar sin egentid på cykeln och faktiskt kan ha en skön tur, helt själv!
Jag personligen tycker iallafall att just dessa ”energipass” gör jag bäst på egen hand, men du vet bäst vilken väg som ger dig positiv energi bäst.

Sist men inte minst, packa en rygga med lite mellis, fika eller vad du än vill ha med. Just under dessa pass, som nämnt innan, ska du köra kravfritt och tidfritt. Det innebär att är du ute några timmar så kommer du bli hungrig. Packa en väska med sånt du vill ha under ditt fikastop, välj ut en plats på vägen som känns skön och bara totalnjut av stunden.

Denna lista är enbart baserad på vad som jag tror kommer ge dig de allra bästa förutsättningarna för att få ett riktigt energigivande och lite ”lyckokänslo” pass. Enligt mig så är det viktigt att få till dessa myspass titt som tätt för att verkligen uppskatta cyklingen på ett annat sätt. Köttpass är kul och skönt (haha lie, dom är inte sköna 😂) men då är det lätt att hamna i sin egna bubbla och man uppskattar inte själva cyklingen på samma sätt.

Utöver listan så är det de självklara grejerna så som slang, pump, verktyg ect men de valde jag att inte ta upp då listans tanke är vad som kan ge de flesta lyckoboostarna.

Cykellycka till er 🤗

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.