OLIKA TYPER AV INTERVALLER

Det har slagit mig, finns så många olika former av intervaller man kan köra. Backintervaller, uthållighetsintervaller, sprintintervaller ect. Och inom de intervallerna finns massor av sätt att utföra dom på. Lite kul just för man kan få så mycket variation på träningen!

Igår körde jag 15min×3 intervaller på grusväg, jäklar va jobbigt det var 😅 Man måste hålla sig på tröskelpuls hela färden för att verkligen kunna maxa ditt pass så mycket som möjligt samt va väldigt bestämd på att verkligen ta ut sig i dessa 15 min.

De svåraste i intervallerna är att inte vila i nedförsbackarna som nästan är oundvikliga. Hjärnan försöker säga till dig att ”nu är det lätt, det är bara att rulla med nu efter denna tuffa backe”, men det blir ju fusk. Det är 15 effektiva minuter hur än underlaget ser ut, man MÅSTE ligga på tröskel får man försöka intala sig. Det var iallafall så jag gjorde hela turen 😃

”Det är bara 15 min, det är ingenting, 15 min av 24h är en fis i rymden, nu är det till och med under 15 min, wuhu fan va duktig du är, jäklar va stark du kommer bli, tänk alla du kommer köra snabbare än sen” och mycket annat försöker jag tänka när jag är ute på mina snusk jobbiga intervaller.

Testa, det är kul 😃

PUSS 😙

En kommentar på “OLIKA TYPER AV INTERVALLER

  1. Hej! Just nu har jag en ”Veckans blogg” tävling. Var gärna med i tävligen där du kan få fler läsare och följare. Gå in på min blogg för att veta mer eller för att delta. Kramar! 😃

    Gilla

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggare gillar detta: