SPRÄCKER PROTEINSHAKE TEORIN

Helluu.
Igår kväll kom jag över lite info som jag faktiskt inte visste förut, nämligen hur fort saker vi stoppar i kroppen kommer ut i blodet. Vad jag alltid trott, tidigare baserat vad man läst och hört på protein butiker, så går snabba kolhydrater direkt ut i blodet  (läs typ 30 min) likså proteinshake som är överhypat att man ska ta efter ett pass för bäst upptagande, bör intas INNAN ditt tex gympass.

Varför?
Jo, för de tar ca 1.30h för din kropp att ta upp de två nämnda råvaror ovan och tex proteinshake tar ju du direkt efter avslutad träning för att bygga upp muskler på snabbast möjliga sätt, men hur mycket hjälper det 1.30h efter ditt pass kontra om du tar det innan och det kommer ut i blodet när ditt pass är klart? Så istället för proteinshake efter gymmet intar du en större middag istället?

Innan du ska trampa iväg på ett hårdpass, bör du då trycka i dig dina snabba kolhydrater 30min innan kontra ladda 1.30h innan samt små fylla på mellan varven?
Ska du på långpass, bör du få i dig protein efter ditt pass kontra fylla på med både protein och snabba kolhydrater under färden?

Bättre återhämtning, bättre resultat. Tänk på den ni 😃

baserat på boken ”4 timmars kroppen”

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.