Publicerad Lämna en kommentar

TIPS NR 2

För er som inte vart här innan, hej 😃 Ni som vart med i mitt ståhej så hej på er med 😙 Nu kommer andra inlägget om enkela vardagsträningar som du kan göra ifall möjligheten till att åka iväg på träning är knapp.

Mitt nästa tips kanske inte är för oss som jobbar i butik då kunderna lär tro man är halvt störd, MEN, man kan istället för att gå ”normalt” göra utfallssteg. Mycket jobbigare och mycket effektivare. Gäller då att du inte har bråttom till din destination 😉

Dethär är inget fysiskt ansträngande, men ta mig *** psykiskt 😂 Sitt på valfri plats, ner med fötterna plant på backen och försök bara lyfta stortån, efter det ha mer stortån i backen och försök lyfta bara de andra. Förstår ni hur frustrerad jag kan bli när jag inte lyckas?! (vilket är varje gång) För mig som vill lära mig springa på framfoten är denna övning TOPP! Aktivera alla Små muskler vi vanligtvis aldrig använder längre eftersom skor med hårdare sulor finns.

Sista för detta inlägg och troligen för dagen är att ta sig ut på en promenad på din lunch. Behöver inte va hela lunchen utan bara att du kommer ut och går lite är TOPPEN! Dels för själ och sinne ifall du är inne mycket och jobbar men även för att få lite vardagsmotion. För mig som har hund är det ett måste, men ska jag va helt ärlig så älskar jag promenader, riktigt skönt 🌞

Hoppas ni fått några idéer iallafall och att ni iallafall testar 1 av dessa 😃

Ha en fin dag, PUSS 😙

Kommentera