TIPS NR 1

Okej, i tidigare inlägg skrev jag att under dagen kommer olika vardagsträningar komma upp och här är första inlägget.

Kör du bil ofta eller har ett jobb där du sitter ner mycket? Varför inte nyttja den möjligheten att få magrutor då?
Så simpelt som att medan du sitter ner, spänna/suga in naveln under 20-30 sekunder sen slappna av, spänna/suga in naveln 20-30 sekunder sen slappna av och fortsätta så hur länge du vill egentligen men lägger du bara 30 min per dag på detta så kommer man tillslut få märkbar skillnad 😃

Är det ofta kö till micron eller brukar du vanligtvis bara sätta dig ner och vänta på att maten ska bli klar? Varför inte sätta sig i 90° medan du väntar?
Väggar finns oftast tillgängliga och gör man så varje gång så får man mer träning än om man inte skulle göra, logiskt eller hur? 😃

Och sen det vanliga som alla alltid skriver, ta trappor istället för hiss/rulltrappor. Det mest basic men väldigt effektiva sätt att förlora vikt ifall det nu är målet eller bara allmänt vill aktivera sig mer men inte har tiden att dra till gym eller dyl. Varför inte gå upp och ner två gånger? Hoppa upp? Ta vartannat steg? Finns så många varianter man kan köra (kanske inte behöver pront på Ikea där jag va nu men annars 😉) som ger massor av träning på liten tid!

Kommer med flera senare idag 😙

Kommentera