Publicerad 5 kommentarer

OPTIMALA LADDNINGEN!

Okej, nu om lite mer än 12h ska jag cykla 460km, i sträck eller ej vet jag inte än, men då är frågan – hur laddar jag på bästa sätt?

Som ni sätt på tidigare inlägg så kör jag just nu Vitargos carbloader, den ska ge mig de mineraler och vitaminer jag behöver inför morgondagen. Den tas 2 påsar per dag, 3 dagar innan domeday.

Jag äter ALDRIG rött kött dagen innan jag ska tävla/träna förbannat hårt. Rött kött tar sån tid för kroppen att bryta ner så det innebär att mycket att de blod jag vill ha i mina ben för att kunna prestera som bäst är då i magen och jobbar undan alla mat.

Beroende på hur långt/hårt ja ska köra så har jag 1-2 dagars vila innan. Ganska självklart just för att de är så viktigt att låta kroppen återhämta sig. Brukar även ibland ha vila dagen efter alt. lätt träning.

Annars trycka i mig så mycket långsamt kolhydrater, vitaminer och mineraler jag kan och självklart MASSA vatten. Ser det hellre för mycket än för lite.

Är det ett cykellopp som ska göras så måste måste måste ni alltid kolla cykeln innan. Det är SÅ tråkigt ifall man märker något när man är ute.. Så nu ska min pärla få den cykelvård den desperat behöver och jag checka så allt är som det ska. 😃

PUSS

5 reaktioner på “OPTIMALA LADDNINGEN!

  1. Ska du cykla helt själv? Grymt kul att du gör sånt här iallafall, älskar själv att göra utmaningar som andra tycker är lite "galna"!😄

  2. Yes det blir själv! Jaa jag älskar det 😍 lever hellre ett halvgalet liv än "vanligt ", kul att vi är på samma plan 😉😃

  3. Ska du cykla på natten också? Eller ska då sova någonstans? Tycker det här låter så intressant 😝Lycka till imorgon!

  4. Det beror heeelt på vad kroppen säger, är den på hugget så kör jag natten oxå (börjar ca 04.00 inatt) är den död tar jag in på hotell 😃😃 Håller bloggen uppdaterad 😙

Kommentera